Torsdag; check! Men vad är detta? Flyger inga flygplan alls nu eller???

Idag har jag listat elias hos folktandvården i vallentuna. Han fick en tid i slutet på maj, jag sa att det inte är säkert att han gapar...

Sen gick jag o linda en långlång promenad till Täby Kyrkby, det tog oss ca 2 h eftersom jag måste gå så himla långsamt för att inte såret ska spänna o värka. Men det var skönt att gå. Vi tog dock bussen hem sen för det blev dags för lunch för oss alla.

Vi åt en nyttig äggrörelunch o sparade plats i magen för kladdkakemuffins toppade med dajmgrädde!!! MMMMMMMMMMMMMM, så himla gott! Tyvärr så åt vi båda två tills vi mådde illa, hahaha! Som tur var sov alla 3 barnen samtidigt, så vi la oss på varsinn soffa o jäste, hur skönt som helst o det hör ju inte direkt till vanligheten att jag lägger mig på soffan mitt på blanka dagen, oh nej, det finns alltid nånting att göra, men idag var det skönt att ligga där ett tag o snacka tjejsnack ;O)

Nu fick jag precis ett MMS från Teneriffa, där elias är på show o väntar på att barndiscot ska börja! Varför är inte jag där, fy vilken ångest!!! Och vad har hänt med alla flyg som inte flyger. Vad är det för vulkan på island som inte kan hålla sig ett tag till?? Såg bara snabbt, på finska kanalen att inga finska plan flyger just nu pga att det flyger massa skit från vulkanen i luften.... fast så är ju inte min finska så bra, så jag förstår inte allt som sägs, men snälla gode gud, låt mina pojkar få komma hem i tid på sön.

Tänk om alla de passagerare som ska iväg nu får vänta typ 2 dgr, då blir det ju i praktiken 2 dgrs förseningar för då måste ju de som E G E N T L I G E N ska åka om 2 dgr vänta i 2 dgr till för att de som inte kommer iväg idag ska få åka om 2 dgr, eller?????? Pliiis, säg att det inte är så, plisplispliiiiis!!! Men så kan det ju inte gå till va? O hur länge kan skräp från en vulkan flyga omkring??? Och vad är det som flyger omkring? Lava? Nä, det rinner ju. Jaja, nog spekulerat.

Nu är det väl förhoppningsvis då bara fre o lör kvar. Imorn ska jag ta bort stygnen, bläk, o sen ska jag, pappa o stella åka till rimbo o byta olja i bilen. Vet faktiskt inte när vi gjorde det sist, vet du, Peter????

Har inte bytt till sommardäck än för jag hörde nånstans att det skulle bli snö (?) >:O( till helgen. JAG HOPPAS ATT DET ÄR LÖSA RYKTEN SOM CIRKULERAR!!!! Men för säkerhets skull får de sitta kvar då o så hoppas vi att inte kling o klang är ute på vägarna o kollar folks bildäck......

Nu är sannapanna en riktig tröttmössa. så gOnAtT!

Kommentarer
Postat av: En annan Sanna

Om du byter kanal till typ TV4 så får du samma nyheter om vulkanen fast på ett språk du kanske förstår bättre :)

Fattar inte varför man bara inte åker upp med ett plan och häller vatten ner i hålet eller nåt! Hur SVÅRT kan det vara?!?! haha!

2010-04-16 @ 08:41:35
URL: http://fotbollsbruttan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0