Mån 100802

Hejsvej!

Idag har det regnat. Regnat. Och regnat.
Jag o barnen skulle åka till parken imorse. När vi öppnade dörren, gjorde himlen detsamma. KUL? Lätt att förklara för en ettåring att det regnar, så vi måste vara inne... IGEN! Treåringen förstår ju iaf. Det blev ramaskri, så jag tänkte att; Vaf*n, vi åker ändå, det slutar väl regna, säkert bara en skur....

Det var inte bara en skur. Vi åkte till parken, gungeligung o sen hem. Det hela tog väl en halvtimme. Max.
Sen hem till baracken o inomhusaktivitet=film.

SKITDÅLIGT! Jag fick så dåligt samvete på em för att TV´n konstant är på hemma hos oss. Så nu får den bara vara på efter middagen (med vissa undantag ;O)). BASTA! Inte så lätt att bryta en vana, men nu är det så det får bli. Pang bara!

Imorn ska vi ut, vi har ju regnkläder!

Nu till dagens bygghändelser;
Det har ju regnat även över huset, så Peter fick plumpt avbryta målningen han höll på med o fortsätta med isoleringen inomhus istället. Det ska ju iof oxå göras, men jag vet att han hellre hade målat klart gaveln som planerat så att han kan flytta byggställningen. Men vädret rår man ju tyvärr inte på. Så isolering fick det bli.
Nu är nästintill hela första lagret isolering på plats. Bra jobbat.

Inga foton idag tyvärr... fanns inte så mycket att fota.
Nu; Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0