Dag 25

Idag;
Morgonpromenad.
Lämna Elias på dagis.
Hem o lite lek i sandlådan. Älskade bror kom förbi en sväng!! Så roligt att se honom, va ett tag sen....
Stella läkarbesök, vilket resulterade i att vi blev skickade till Danderyds barnakut..... ord överflödiga typ.
Men jag måste säga att; vilken proffsig personal de har o det var så lugnt och fräscht där,  vi blev hjälpta med en gång vilket gör att upplevelsen blir än mer positiv. Läkaren var fantastisk. På husläkarmottagningen blev Stella som en fiolsträng o grät o skrek som, jag vet inte vad, men på DS grät hon bara lite o sen blev det bra. Så skönt!
Hon har ingen öroninflammation eller sådant, utan ett virus som gör att hon har blåsor i munnen o på läpparna, stackarn, hon har fått i sig, gröt, juice o glass idag. Det är det enda. Tur att hon brås på mig o har lite att ta av iaf när nöden kräver det ;O) Men det var skönt att höra vad det är hon lider av o så hoppas jag att det SNART går över.

(jag sitter nere hos mina päron o skriver för jag har tvättstugan.... så lite brått har jag...)

På byggfronten jobbas det på. Den bärande väggen i huset sätts nu upp o imorn ska takstolarna upp!!

O just det, vi köpte en bil idag.
En Seat, 7 sitsig. Vi får den nästa vecka.

Bilder kommer senare ikväll när jag är hemma igen!
(O peter, om du läser detta nu, så skyndar jag mig, ska springa ner i tvättstugan nu o vika lite, sen är jag hemma på stört. Älskar dig, puss. )


Senare......

Nu är jag hemma, nyduschad o ska lägga upp lite bilder från idag. Dock verkar det inte ha hänt så mycket, men det har varit mycket mätande o pulande idag, men som sagt, bärande väggen börjar vara på plats iallafall...



Bärande väggen! Det stora "hålet"i mittpartiet är vardagsrumsöppningen.



Vår nya bil.



Elias på MCDonalds efter bilköpet.



... och Stella likaså.... fast hon åt bara glass, pga blåsorna...


Så godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0