Onsdag 28 juli -10

Idag har varit en dag med panelspikande o jojo-åkande till Flügger i Väsby för inköp av provfärg...
Barnens farmor o Lasse var på fika-besök en sväng. De hade med sig presenter till barnen i form av ett tält med tillhörande campingstol o sovsäck samt en liten picnic-korg i barnformat. Jättefint!!!

Tältet står nu i barnens rum.... ALLT får rum i en barack, HAHAHA!! Det är 140x120 cm stort....

För övrigt har vi tvättat kläder o provmålat 3 nya färger på huset. Första vändan köpte vi en väldigt ljus beige färg som är betydligt ljusare än Sanddyn som vi valt först, men när vi målade upp den på fasaden brevid Kalkvit som vi ska ha på knutarna o foder (den är redan inköpt så den är inte ändringsbar...) så tyckte jag att den såg ROSA ut, ljustljust rosa.... INTE ok! Vill INTE ha ett rosa hus. Peter tyckte inte det, men så är ju många män så gott som färgblinda oxå ;O)... hehehe.

Det blev en vända till till färgbutiken o inköp av 2 nya burkar i snarlik nyans men med mindre rött i. Och nu tror jag VI har bestämt oss för en ljustljust beige, mot det gula hållet, men inte alls gult, för det vill vi inte heller ha.....
så om ni tycker att det ser gult ut, så håll tyst ;O)

Mer har vi inte gjort idag.

Här kommer lite bilder.....

Stående panel uppe på gaveln..... ^

... ja det syns ju bättre här ^


Här är de 3 nya färgerna. Från vänster är den som skiftar i rosa (i verkligheten o mina ögon ;O)
sen är det kalkvit på 2 bräder, sen kommer den färgen som vi nu ska ha (tror vi) o efter den kalkvit igen o till höger är samma färg som den i mitten men en nyans ljusare....
Som sagt det lutar åt den i mitten, fast kameran gör inte färgen rättvisa, för här tycker jag nästan att DEN ser rosa ut..... hmmmm. Den till höger är ju oxå fin förstås... SVÅRT!

Jaja, vi får sova på saken för imorn ska färgen inhandlas o sen ska vi börja måla gaveln medan byggställningen fortfarande står kvar. Spännande!

Nu skulle jag behöva gå en promenad, men jag har inte nåt sällskap o det är trökigt att gå ensam.... så det blir nog soffläge!

Hejsålänge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0