Dag 6 o 7....

Inget byggande dessa dagar, utan helgmys istället. En helt oplanerad helg, helt tomt i almanackan, vad göra?

Jag är extremt rastlös och får myror i brallan när inget står i kalendern. Denna helg var en sån helg, varannan helg jobbar jag ju, så de går snabbt, men övriga helger måste något hittas på, iallafall om de är som denna, regninga!!! Det GÅR inte att sitta inne i baracken timme in o timme ut. Hade barnen varit större hade man kunnat spela spel eller något, men nu kivas de bara om de blir rastlösa så vi MÅSTE ut!!!

Lördag förmiddag blir det en tur ut till IKEA, vi köpte ingenting, åt isället lunch o strosade runt lite. Elias ville vara i leklandet, där var han medan vi gick runt i varuhuset. Men GUD så mycket folk o vad alla har bråttom HELA tiden och med barnvagn med sig känner man sig G A N S K A mycket i vägen, även om alla andra oxå har barnvagn eller FULLASTADE kundvagnar... men jag förstår inte varför man ska ha så himla brådis......

Jaja, helskinnade kom vi ut och åkte hemåt, men klockan var ju bara 13:30......
Ett sms till våra vänner i Tyresö och precis som vi var de rastlösa, så dit var vi välkomna på pizza o lek, så där avslutade vi kvällen. Supertrevlig lördag blev det o alla var nöjda o glada!!! Numera blir det ju inte så himla sena kvällar om man inte sover över,,, men de ska precis till att flytta till villa från lägenhet, så än går det inte, men snart har de ett stort gästrum o det kommer vi ockuppera i sommar ;O) haha!!!

Söndag morgon...... Jag upp o ut med stavarna trots regn, och sen då........ 
Naturhistoriska fick det bli. Ett samtal till mina föräldrar ifall de hade lust att följa med, vilket de ville, sen in i bilen o iväg.... Det är minst 20 år sen jag var där sist så det var verkligen kul att gå runt där o barnen stormtrivdes. Fika i restaurangen. Över 200 spänn för en barnportion köttbullar, 2 räkmackor o dricka.... HUVVA!!!!! Men jag måste nog säga att det var värt det. 
Sen hem till mina föräldrar på glass o jordgubbar..... O vi blev kvar även på middag; färskpotatis o sill!!! Det var ju som midsommar, bara nubben som saknades o midsommarstången såklart, vädret stämde ju iaf..... ;O)

Nu är vi hemma, barnen har badat, Stella sover o Elias ser en film. Det blev en riktigt mysig helg!!!! Trots att det var helt tomt i almanackan!! 

Imorgon fortsätter husbygget!!!

//Sanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0