Dag åtta, full rulle igen!!

Idag var alla på plats, 4 glada "gubbar" arbetade hårt!! Härligt! Själv bidrog jag med mat!!!

Jag och barnen gick en sväng ner till Åbypark o lekte där nån timme innan lunch. Sen fick Stella vara med mormor några timmar o sova på deras balkong. Jag o Elias gick en långpromenad i skogen och plockade blommor. Det började regna..... igen....

På kvällen sken solen igen, så hela familjen tog en cykeltur ut mot Seneby o dess grusvägar. Barnen älskar att sitta bakpå när vi cyklar!!

Idag fick jag besked om att jag blivit antagen till en annan distanskurs jag sökt istället!!! JIIIIIIIIIIPPIIIIIIIIIII!!!
Fast jag vetefan om jag klarar det. Det är Desktop Publishing, så man ska jobba med färg o form o sånt. Grafisk kommunikation A, B o C......... ojojoj! Men grejar jag den utbildningen så kan jag jobba med reklam eller dyligt! FASEN vad det skulle vara ROOOOOOOOLIGT!!! Jag ska suga på den här karamellen länge o kämpa väl! I kursen ingår ett mindre 2-veckors projekt där man ska jobba mot ett företag o komma på någon bra produkt, såsom affisch, förpackning eller liknande. Sen får man en portfolio som man kan använda sig av när man söker jobb sen..... (om man åstadkommit nåt bra vill säga...... hjälp.....) spännande o pirrigt!!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen för sen ska jag o älskling se en Wallanderfilm som jag hyrde idag (allt för att slippa fotbollen för ett tag..... hoho, kanske man inte ska säga högt...... men hur kul är det när Sverige inte är med???)

Bilder från idag, vassegoda;



Här jobbas det för fullt!!!!



Elias är inte sämre han inte.....



Vi plockar blommor i skogen!



Dagens "skörd", det doftar fantastiskt!!!



...och så lite musik o dans!!! :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0