Första RIKTIGA byggdagen!!!

SÅ!!! Första spadtaget är gjort, känns helt otroligt skönt att skriva det! YEY!
Torpet är helt väck, alla, eller de flesta, stubbar är uppgrävda och marken börjar bli någorlunda plan.
Imorgon ska det komma grus är det tänkt... ååååååå det kommer bli så fiiint!!!

Jag har varit med barnen på tomten, vilket inte var det lättaste för de var så intresserade av grävmaskinen så de hade varken ro att gunga, åka rutchkana eller leka i sandlådan, de ville bara till grävaren! PJU!! Det var ett evigt passande tills jag kom på den geniala idén att gå ut till IP-spåret och ta en liten promenad, vi kom väl ett femtital meter förrän jag blev less på myggjävlarna! O när de väl fått smak på en så sticks de ju fasen HELA tiden, så irriterande. Tillbaks till tomten igen. Fort som f-n!!

Sen åt vi lunch utomhus och efter det sov Stella middag medan jag o Elias åkte ner till mormor en stund, fast det blev några timmar för Elias för han VÄGRADE följa med mig hem. Jag passade på att åka ner till centrum o handla inför hans utflykt med dagis imorn.
Sen tillbaka till tomten. Stella sov två timmar o sen kom Milla förbi o bjöd hem oss på fika! MYS!

Middag därefter hos mina föräldrar, o nu är vi hemma, Stella sover o Elias ligger o ser på en film. Peter äter o jag sitter ju o bloggar o tittar lite på tv samtidigt!
En bra o intensiv dag!!!


Morgonbild första byggdagen, torpgrunden fortfarande där!



Skorstenen still there.....



Kvällsbild; skorstenen borta!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0