Fredagen den 13:e eller? Nä just det, 16:e byggdagen!

Dagen började bra, solsken o sovmorgon till 7 nästan.... iallafall för mig o barnen. Peter var uppe tidigare, MIN vanliga gå-upp-tid.
Efter dagislämning med presentutdelning till fröknarna, åkte jag o Stella till Linda på lite kaffe, sen hem o laga lunch till mig o Peter; laxpasta.
Diska o sen till tvättstuga.
Hämta Elias från dagis, lämna honom här hemma hos Peter, tillbaka till tvättstuga, åka o handla, upp med maten till baracken, in med den i kylen, tillbaka till tvättstuga.... Då ringer Peter o säger att Stella har blivit JÄTTERÖD på benen efter att ha lekt på betongen med vatten. Jag; ring sjukvårdrådgivningen. Peter ringer mig igen o säger att hon behöver kylbalsam. Jag hoppar snabbt som tusan in i bilen o ner till centrum...igen. Köper kylbalsam o upp till baracken igen. Stella sitter i Peters knä o gråter o är tokröd på benen. Jag o Stella snabbt in i bilen o mot Astrid Lindgrens Barnsjukhus..... fastnar i HELVETESKÖERNA!!!!!!!!!!! Stressad.... men stella känns ändå rätt ok. Jag sitter o sjunger Imse-Vimse-Spindel emellan svordomarna över trafiken o alla som ska tränga sig före, ARGHHH!!! Men inser att jag inte kan göra n å g o n t i n g över det så jag lugnar ned mig tillslut...... o snart är vi framme vid Karolinska. Parkera o snabbt in med tokgråtande Stella (det gör nog ont i benen när jag bär henne). In på akuten o där får vi första hjälpen med kylande omlägg o värksupp snabbt, men sen blir det låååååååååååååång väntan.... Det kommer fler o fler barn. En efter en blir uppropad. Före oss. Men 2 timmar o en kvart senare blir vi inropade. Yes! Vi får ett rum. Sen då..... vänta igen....... läsa bok.... imse-vimse-sången....läsa lite till o SEN kommer läkaren o konstaterar att hon fått lättare brännskador av första graden. Omlägg o vaselin, återbesök lördag kl 8;30. Midsommardagen! Spillerill. Barnen går före ALLT annat!

Så, det var min dag.

Byggdag 16 då; (det som bloggen ju faktiskt handlar om)
Betongbilen var här o en massa gubbar som gjorde plattan klar.
Nu är det redo för vårt hus! Äntligen!

Dagens bilder;















Å lilla Stella på akuten, har omslag på benen o charmat till sig en cykelhjälm...



På väg hem efter lång väntan. Fina blåa bandage..... :O( Stackars liten...

Nu ska mamman duscha o sen sova.

NATTNATT!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Stackarn.. Men.. Lekt på betongen med vatten? Vadå? Vad hände??

2010-06-23 @ 00:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0