Varför bygglov???

Sanna vid datorn.... (as usual)

Måste bara skriva om när vi skulle fixa bygglov....

Vi, jag o p, åker dit en kväll då det är öppet hus för bygglovshandlingar.
Knallar in i receptionen o möts av två människor som, en står o en sitter, bakom disken. De tittar inte ens upp på oss o säger hej, FAST vi står typ en meter ifrån dem, utan håller på o fixar med nåt som den sittande kvinnan (skulle egentligen vilja kalla henne tanten) inte förstår med sin dator. Vi står kvar o, ja STÅR. Ingen reaktion...

Efter ett tag tittar kvinnan på oss o undrar om vi ska träffa någon....
Peter: -ja vi ska träffa nån för att fixa bygglov.
Kvinnan: -alla är upptagna, ni kan sitta!
Jag till peter: -undrar vilken charmkurs hon gått på?

Vi sätter oss ner o väntar snällt på våran tur, vilket det snart blir.
I ett rum på kommunhuset får vi träffa en annan kvinna och peter börjar ta fram alla papper...

Jag: -varför behöver man bygglov?
Kvinnan tittar på mig som om jag vore dum-i-huvudet..
Jag: -jag menar, VAD är det som tar sån tid med att fixa bygglov, vi ska ju inte bygga hotell eller nåt. Bara bygga ett helt vanligt hus, vi ska inte ens ha nån konstig villevillakulla-färg...
Kvinnan: -man måste fråga alla grannar om de tycker det är ok o så
Jag: -men det finns ju knappt några grannar, bara ett hus lixom...resten är ju skog
Kvinnan: (lite fisförnämt, enligt mig) -joho, det finns ALLTID grannar.
Jag: (envist) -nä det är skog, o typ IP flera km bort o det är väl kommunen då.
Kvinnan: -ja då är KOMMUNEN er granne

Så fick hon sista ordet!!! Hahahaha...

Mötet gick ändå bra tillslut, men GUD vad mycket papper man ska ha när man ska bygga ett litet hus.
Jaja, tur att jag inte ska bygga det. DÅ skulle det bli villevillakulla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0