Jag är ett monster! Japp det är sant!

Vilken dag!!!
Egentligen har det varit en fantastisk o härlig dag vid närmare eftertanke, men det är ju det sista som händer som sätter sig i minnet, men nu när jag tänker efter så har det ju varit en riktigt BRA dag. Jag är ju helt dum i huvudet.

Dagen började med att alla sov till typ 7. Värsta sovmorgonen... Glutta bakom gardinen o möts av en stor härlig gul, leende sol! Ja min sol log faktiskt ;O)
Blöjbyten, fram med kläder, frukost, o allt som hör en morgon till gick hyfsat lätt. Sen dagislämning och en LÅÅÅNG promenad med Stella i fågelsång o solsken. Tog en runda där det finns en massa stall o hästar o bara grusväg. Sagolikt faktiskt med risk för att låta löjlig ;O) en o en halv timme tog det o jag var lagom mör i rumpan o låren sen...... Gick i RASK takt hela tiden! Så det så!

Sen hem med lek på tomten, lunch i baracken (köpepaj) o sortera lite papper, blir så galen på lösa papper o o-ordning i lådorna, på RIKTIGT, jag blir galen!!! Vill ha ordning!!!! Så då fixade jag ordning o blev lättare i sinnet :O)

Hämta storbus på dagis o sen till en lekpark en timme med äpple o saft (tandläkaren rekommenderade INTE saft, men hur gott är det med vatten som stått i en plastdunk ett dygn då????? Med lite saft i blir det gott, onyttigt visst, men gott!!! HA!

Sen lånade vi mina föräldrars lägenhet för middagslagning (de är i finland en vecka).
I min familj frågar vi oss inte; vad blir det för mat ikväll? Utan snarare; Vad blir det för korv ikväll??
Och kvällen till ära blev det frukostkorv med lök, grädde (ja vispgrädde) och ketchup i ugn med potatismos (ja hemlagat). GOTT!!!! och svulligt!
Efter det tog vi barnen o cyklade ner till centrum o köpte glass.

(men gud, när jag skriver märker jag hur onyttiga vi är.... oups! måste bättra oss, men vi äter inte glass varje dag o dricker inte saft eller har vispgrädde i maten dagligen,,,,, idag blev det bara så)

Det var ju en härlig dag, tills för nån timme sen!
Elias kommer upp HELA tiden när vi lagt honom och jag har inget tålamod just nu, jag blir så arg. O idag var peter på dåligt humör oxå vilket gjorde mitt humör ÄNNU sämre o då tar jag ut mitt saknade tålamod på honom och blir SKITARG (bättre det än att jag blir arg på elias, tycker jag, men det är ju min åsikt) Så blir peter arg på mig o så blir jag ännu argare o jag har Finskt blod i ådrorna dessutom ju.... kan ju bara bli katastrof! och det slutade med att peter går ut o städar biljäveln medan jag sitter inne o surar. Min ilska är som tur är väldigt kortvarig, den kommer snabbt, men är snabbt förbi oxå. så nu är allt som tur är frid o fröjd igen, men jag är verkligen ett monster ibland, ibland ganska ofta tillomed. Men mest är jag en ängel ;O) HAHAHAHAHAHAHAHAHAH! Eller inte.

Lite husbyggeuppdatering oxå då; containern har blivit tömd en gång nu.
Inget vatten än (är nog en bidragande orsak till mitt humör just nu)

Hejdå//Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0