Måndag 1 november, snart är det ju jul igen :O)... i nya huset, YEY!

Idag har Peter börjat jobba :O( känns tomt att han inte är här hemma på dagarna längre, även fast han varit ute i huset så har han ju ändå funnits nära. Jaja, inte så långt kvar dock. Nu är han ute och sätter upp foder runt fönstren. Det blir en del kvällsjobb dessa veckor innan vi kan flytta in. För Peter. Han är så duktig, jag har sagt det många gånger förr men det tål att sägas fler gånger! (Älskar dig Peter!)

Det kom en "flisbil" idag och käkade upp alla fällda träd. Jösses vilken kraft en sådan har, helt otroligt!
Målarna är så gott som klara nu :O) Lite småfix kvar, men tapeterna är på plats och det är så fint, så fint!!

En sak irriterar mig en smula och jag har tänkt skriva det tidigare, men nu har det gått så långt tid utan respons så här kommer det som irriterar mig;
Slutfakturan från Fiskarhedenvillan kom den 15 september i år och förfallot var 15 oktober. Den har vi inte betalt. Varför? Jo, för att vi inte ännu fått;
 *Vitvarorna (eller jo, de har kommit men en av dem var skadade vilket resulterade i att allting, förutom ugnen och torktumlaren (?) åkte tillbaka.) Vi vet inte när vi får nya.
 * Bastuaggregatet
 * Trappan

Och nu är det den 1 november. Och vi vill flytta in om 2 veckor, senast!
Vi har varit i kontakt med Fiskarhedenvillan och påpekat detta, känns ju inte så bra att betala när man inte fått allt. De skulle höra av sig. Det har de inte gjort.

Trist.

Annars är vi ju supernöjda och har inte nåt att klaga på, förutom detta då.  

Tog lite bilder idag, men som vanligt återger inte mobilkameran verkligheten, ska ta bilder när huset är helt klart sen med min bra-iga kamera istället... tills dess så ser det ut så här;


Elias rum med taklister och fönsterfoder på plats. Den här ^ utbyggnaden är för fläkttrumman.


Stellas rosa rum med några taklister på plats och foder runt fönstret.


Hallen med min favvo-tapet ur Borås anno 1905. Älskar den men vågade bara ta den i hallen ifall man tröttnar på den. Kan ju vara svår att kombinera med gardiner oxå, men i hallen är den så fin!


Hallen igen med byggtrappan och fina tapeten! :O) Sen kommer det en vit trappa!


Vardagsrummet är oxå ny-tapetserat men här återger kameran inte ett dugg hur det egentligen ser ut ser jag. Tapeten är ljustljust beige med massa blommor o blad i vitt. Jättefint! I verkligheten.


En annan del av vardagsrummet, jaja, det är ljust i alla fall.

Det var allt för nu.

Ha en fortsatt bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0