Söndag 10-11-14

För två veckor sedan skulle vi ha flyttat in från början, sen var det nu i helgen som flytten skulle gå av stapeln, nu är det nästa helg då som gäller! :O( Det känns så tråkigt.

Peter är ute o kämpar VARENDA kväll!!! Vi ses till middagen, det är allt. Vi har inte umgåtts med varann på skitlänge känns det som. Han är stressad, jag är stressad. Det är inte kul längre. Det tär. Humöret är inte på topp alls. Önskar att man kunde trolla så att man antingen blev skita-rik och kunde hyra in en snickare ett par dagar, eller att någon bara kom förbi och ville erbjuda sin hjälp...

I lördags var dock både grannen och Danne här och hjälpte till med trappan. O så min pappa såklart som ju hjälper till hela tiden!! STORT TACK TILL ER!!!!!!!!!!  

Badrummen är påbörjade, båda två. Det ena är färdigkaklat, bara klinkers och fog som saknas. I morgon ska det bli klart och likaså tvättstugan. Det andra badrummet blir oxå klart i veckan! Peter har börjat lägga golv på övervåningen. Det blir klart i slutet på veckan. Jag har så dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa till med något just nu. Men i slutet på nionde månaden som jag ju är så är jag inte världens smidigaste. Sen tar skolan mycket tid och alla andra vardagssysslor som måste göras likaså.... så vad göra?

Jaja, snart är det klart i alla fall och jag ska sluta klaga men det är jobbigt att aldrig få umgås med sin hjärtevän. Men som sagt, snart snart!!!!


Såna lampor ska pryda fasaden på baksidan. På framsidan blir det spotar i takfoten och entrétaket.


Trappan på plats, det är skydd på trappstegen, annars skulle de nog inte vara vita så länge till.... ;O)


Duschen på nedre plan... Fogen kommer nog göra att det hela ser bättre ut sen...


Badrummet.


Handtagen som jag var o köpte i veckan... utgifter utgifter......


Ett par dörrar sitter på plats oxå...


En av nischerna i hallen, det blir lister runt om och en spot i... Jättefint!!!

Så, nu ska jag sitta här med mitt dåliga samvete medan Peter är ute o kämpar med vårt hus.
JAG ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET PETER!!! Du är skitaduktig och jag är så JÄKLA STOLT ÖVER DIG!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sanna J Rehn

Men gud så bitter jag låter. Men det är så mycket just nu. Det blir förhoppningsvis bättre!

2010-11-14 @ 20:31:56
URL: http://familjenrehnshusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0