Onsdag 10-10-13

Idag har jag varit på kakel/klinkerjakt hela fm. Svettigt med ett sting beslutsångest ;O)
Fram och tillbaka till K-rauta och Kakeldax. Köpte tillslut ett kakel till köket på Kakeldax. Där stod jag länge och funderade på att köpa beiget och vitt klinker och göra rutigt golv i ena badrummet, men priset avgjorde och det blev till badrummet på undervåningen ett grått klinker, inte ljust men heller inte supermörkt. Asfaltsgrått helt enkelt. Till det ett blankt kakel 20x33cm. Det finns ju bara ett fönster där så blankt kakel blir nog bra.

Till övervåningens badrum blev det ett matt kakel i 20x33cm och ett klinker i svart/brunt/grått skimrande. Det ser lite "rostigt" ut, jättecoolt! Det är ju ett väldigt ljust badrum med 2 fönster så det blir nog fint. Dessutom ska vi ha alla badrumsmöbler i vitt så det blir en bra konstrast hoppas jag.

Glömde köpa klinkers till tvättstugan dock så imorn blir det ny jakt... men där kommer väl antagligen bara jag att vara (i tvättstugan alltså) hahaha, så där får priser styra vad det blir. Behöver inte direkt ha nåt exklusivt kakel när man tvättar.

Har förstås inte valt nåt exklusivt kakel eller klinker överhuvudtaget ;O) det är snyggt ändå! Så det så!

Peter har kämpat på med kök och tak.
Far min målar o donar!

Målaren har varit här och spacklat och elektrikern har fixat klart med elen. Ja uttag och sånt sätts dit när tapeten är på plats men alla kablar och sånt är på plats!


Några lådor på plats i köket....


Stellas rum med panel på plats!




Elias rum med panel.... Skuggan uppe i högra hörnet är min stora mage ;O) hahahah!!!

Ja det var allt för idag det!
Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0