Tisdagen den 28 september

Om en månad är det meningen att vi ska flytta in... meningen.
Jag tror inte det blir så tyvärr...
Men jag hoppas.

Peter kämpar på, det gör vi alla. Men nu har vi inte så mycket hjälp.
Jag får panik, för jag vill inte bo i baracken längre. Vill verkligen inte bo i barack. Det är så litet, trångt, sunkigt....
Längtar så himla mycket till vi får flytta in i huset. Det kommer bli så bra! Jag ska BAKA och barnen kan springa omkring o leka på alla ytor. Och ytor kommer det garanterat bli, för vi kommer inte ha råd att möblera, HAHA! ;O)

Vi har köpt pärlspont till köket o matrummet.
Alla tapeter är beställda. En dag tog det att välja tapeter till 8 rum... Det tycker jag är bra jobbat ;O) Snacka om beslutsångest!! Men nu är det gjort. Hoppas det blir fint! Elias var lättast att välja till för han har sedan länge bestämt att han ska ha brunt i sitt rum.

Här är ett urval av det vi valde.

Den till vänster ska vi ha i hallen. Det var den dyraste tapeten! Den högra är fin (uppochner är den dock) men jag tror den skulle bli för mörk i hallen.


Vardagsrumstapen. Inte som fond, utan i hela vardagsrummet!


Ljusblå tapet till gästrum/lekrum/kontor på undervåningen.


Samma tapet fast rosa till Stella, än har hon inte så mycket att säga till om...mamma bestämmer ;O)


Elias tapet från sidan....


Peters och mitt sovrum får en ljust beige tapet. Valde mellan denna och en med medaljonger...


Sån här tapet fast med guldstjärnor får bebisen sen när den ska ha eget rum.

Tapeten till allrummet på övervåningen är lite mörkare än äggskal men för ljus för att jag vill kalla den beige, men den är enfärgad i allafall eftersom den går ihop med halltapeten i trappan....

Japp, det var allt för denna gången!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0