Efter regn kommer solsken!

Undrar bara när. Döm om min förvåning när stora stora snöflingor dalade ner från himlen imorse. Är det inte majmånad nu eller drömmer jag bara?
Jaja, det var inte länge de blev kvar på marken dock. Nu är det bara lite regn som faller och det gör inte så mycket. Visst ser jag hellre solen, men hellre regn än snö.
Vi har varit till banken och snart sätter vi igång med tomt-arbetet. Vi har kollat lite på pooler och det blir troligen en på 9x4,5 meter. Förhoppningen är att vi ska kunna bada i den i sommar, men som med allt annat så tar det väl längre tid än så. Vi har ritat upp hur vi vill att tomten ska se ut. Den ska absolut vara lättskött medan barnen är små. Dessutom har varken jag eller min andra hälft något direkt trädgårdsintresse heller. Det är nog tidsbristen som är boven i det dramat.
Ska ut o fota nån dag så ni får se lite före- o efterbilder sen.... inte idag dock. Jag tar det helst en annan dag..... ;O)
Vad annars har hänt, bastun är snart klar, yey! Lagom till sommaren då. Kaminen står fortfarande i ett hörn med ett plasthölje kring sig. Känns som den kommer stå där ett tag. Listerna ligger i Isaks rum.... ord överflödiga. Jag har dock gjort ett litet schema, i kalendern, då listerna ska upp. Rum för rum. Det krävs planering. Och de måste upp.
Annars pluggar jag på, heltid. Kämpigt men kul att lära sig nya saker igen. Tålamodsprövande är det oxå. Förhoppningsvis klarar jag av kursen men det är ett års studier kvar, så vi får se hur länge jag orkar. Förhoppningsvis hela vägen. Men vi får se, det är inte hela världen om jag hoppar av. Barnen, de två stora, går på dagis 15 h i veckan, men på de timmarna hinner jag inte sitta så mycket för isak vill ha sin beskärda del av mamma ;O) och tiden går så fort, så jag vill inte missa de mysiga småbarnsåren. Då pluggar jag hellre senare. Men än så länge har det fungerat hyfsat bra!
Ja, men det var allt för denna gång. Skriver nog mer snart!

Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0