Trettiofemte dagen!

I lite mer än en månad har min älskade man byggt på vårt kommande hem. O nu står där ett riktigt pampigt skal!! Det är inte utan att man blir mäkta stolt, inte bara över maken ;O) utan över att det är VÅRT!! Folk saktar in, en del stannar o pratar när de ser att man är på tomten, andra tittar bara. O det är VÅRT hus de tittar på.
Huset blir stort. 228 kvm!!

Idag åkte svärfar o ylva hem, o vi avslutade dagen med ett dopp på Kvarnbadet. Barnen älskade det! Det är många herrans år sedan jag var där, men oj så mycket folk det var o 125 kr kostade det att gå in. DYRT!!!!! Men barnens glädje är obetalbar!!! Sen blev det korv med bröd till middag. Hahahaha! Nånstans lär man dra in på konsumtionen då när det var så dyrt att bada, haha, näerå, det var inte för att spara vi åt korv, det var helt enkelt det som fanns hemma.

Nu sover barnen, det är sååå varmt fortfarande. Jag har gått en promenad med Linda o hunnit packa lite inför min o barnens finlandsresa. P kollar fotboll. Skönt att VM snart är finito. Allvarligt; skitskönt!

Dagens bilder;


Matsal rakt fram o till vänster är kök^


Längst in är tvättstuga o hitom den, badrum m bastu^


Husets groventré in till tvättstuga^


Baksidan, lite gips kvar att sätta upp^


Elias o Stellas fönster (uppe). Matrum o kök (nere)^


Jag pulade med två vägskyltar idag, kanske får någon bilförare att sakta in en smula, det är faktiskt bara 50 utanför, men många, m å n g a kör fortare än så. Vi ska givetvis sätta upp nån form av staket oxå, men tills dess kan man ju iallafall meddela att det finns barn som leker här!!



Så, det var dagen idag det o ytterligare en helg till ända!
Nu blir det sova för min del!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0