Vallentunabo utan vatten!!

Har varit utan internet sen i lördags....  Idag fick vi tillgång till det tack vare Danne!!! TACK!!!!
Peter sa att vi inte skulle ha nåt internet förrän huset var klart! Smart att starta en blogg om husbygget då lixom.. Men nu har vi det! YEY!!! Har känt mig lite handikappad utan nätet, det är nästan värre än det faktum att vi inte har rinnande vatten än...
Tänk att man inte inser vilken lyx det är förrän man inte har det! Vatten alltså,,,
Vi släpar på  colaflaskor, lokaflaskor, spriteflaskor fyllda med vatten o det går åt så fort. Igår diskade jag o det gick åt 3 såna flaskor vilket resulterade i att jag inte fick något morgonkaffe!!! ARRRGGGHHH!!!! Som T U R var fanns det en liten liten slatt kallt kaffe kvar i termosen från igår. Koffein=mums!! Spelar inte nån roll om det är iskallt gammalt kaffe, MÅSTE ha en kopp för att vakna!!!

I lördags flyttade vi hit till våra baracker o med möbler i dem är de faktiskt helt ok! Standarden är väl inte 4+ precis men de duger att bo i några månader!
När vi kom hit efter att ha satt igång värmen i dem på fredagen så låg det HUNDRATALS döda flugor på golven, SKITÄCKLIGT. Det måste ha legat flugägg nånstans o så kläcktes dem när det blev varmt o gott. BLÄK! Men nu är det flugfritt så gott som, men en spindel dammsög jag upp idag just när peter åkt till jobbet. Det var nästan så att jag ringde honom o bad honom vända o komma tillbaka, men så tog jag mig ikragen, släpade fram dammsugaren o flopp, så var den inne i dammsugaren, den jäveln, sen dammsög jag lite extra föra att den VERKLIGEN skulle stanna i påsen o sen proppade jag munstycket fullt med toapapper! HAHA!! Så nu ska den väl inte kunna komma ut! SÅ rädd är jag för spindlar, borde verkligen göra något åt min fobi!!!

Imorse knackade det på dörren, vem kommer nu, tänkte jag, inte skulle väl arthur komma o såga ner träden idag? Men då var det KICKI, min älskade vän som kom förbi innan jobbet! Det var så roligt!! Vi har inte setts på skitlänge o nu bor vi så nära! UNDERBART!
Sen kom Linda o Daniel förbi en stund o fikade o på kvällen GICK vi hem till dem o åt middag o jag duschade där!
Nu står peter o diskar bestick, jag har köpt plastmuggar o papptallrikar, inte så miljövänligt eller ekonomiskt, men det är en pärs att diska utan att ha rinnande vatten. Barnen sover gott o jag sitter här!!!

Elias har funnit sig tillrätta bra här, han säger att; -"det här är nya hemma". Skönt!! Jag tror faktiskt att han kommer trivas här, bara dagis är bra!!! Men det tror jag att det är!!

Nu ska jag umgås med min make som verkar va klar med disken. Ska lägga upp lite bilder på hur vårt hem ser ut möblerat!!

//Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0