Söndag 10-08-08

Okej, nu ska jag skärpa mig. Skriver ju jättesällan.....
Summering sen torsdag då;

Fredag; Kolmården med Kicki, Micke o Sagali. Vi skulle egentligen ha åkt förra veckan, men Stella hade ju som sagt feber o sen regnade det o bla bla bla. Men i fredags bar det iväg. Vädret var verkligen på vår sida. ALLA var på gott humör o det var verkligen en fantastiskt lyckad dag!!!!!! Helt perfekt! Duktiga Sagali gav bort sina nappar till Bamse.

Lördag; Peter o min far började gräva ner elkablarna i marken på fm. Sen öppnade sig himlen o det fullkomligt ÖSTE ner på eftermiddagen, så det blev en inne-sittar-dag in the lovely fabulous barack ;O)
På kvällen gick vi över till våra grannar o utmanade dem i Buzz. Det blev 1-1. (Och det var tjejerna som tog hem varsitt spel).... Så roligt att ha trevliga grannar. Längtar såååå till vi kan bjuda över folk hem till oss på middagar o spel. Som jag tidigare sagt så kommer kaffebryggaren (en ny, fin, vit, som jag ska köpa till nya huset sen...) alltid att gå varm ifall du har vägarna förbi sen ;O)

Söndag (idag då); Peter o min far har slutfört nedgrävandet av elkabel. Även fasadmätarskåpet sitter på plats.
El-Håkan ska visst komma imorn o göra färdigt för elverket. Då ska jag, som är LIVRÄDD för åskan, fråga hur man kan blixtsäkra huset, om man kan det? Pappa sa att man kunde ha koppartråd, men jag vet inte om jag tror på det.....
Sen har Peter spikat lite panel på den andra gaveln.

Lite bilder då;

Elias på Junibacken, där vi ju var i onsdags ^


Klappa en get på Kolmården ^


Från safariparken ^


... o en till från safarit. Utslagna lejon. ^


O så huset, vårat fiiiina!!!^


Den n ä s t a n färdiga gaveln. Den övre delen är helt klar med färg o foder, 
bara undre delen kvar.... o så resten av huset då..... 


Den andra gaveln...^


Familjen Rehn´s casa!!!!

Det var allt för idag!
Hejsvej!

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh va fint det blir då!!!!!! Hör av dig om du går på kvällen, då är jag som mest redo;)



Har du fått några peppisar än då?:)



Kramen

2010-08-09 @ 10:48:05
URL: http://www.migranmamman.blogspot.com
Postat av: Sanna

Tack, ja visst blir det fint, lite overkligt att vi verkligen ska bo där, snart!!!

Hoppas ni haft det bra i skåne. Vet du att pappa glömde oxå peppisarna :O(..................



Vi får baka egna!!! :O)

Kramkram

2010-08-09 @ 13:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0