Tisdag 10-08-17, 49 dagar sedan husleverans.

Halva augusti har passerat utan att jag märkt det ;O) märkligt. Nä men allvarligt, tiden flyger iväg.
Snart är det dax att damma av julpyntet ;O) Yey!! Det ska jag göra i nya huset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har det regnat och taket har läktats. Nu är det snart klart, enl min make.
Vi har räknat lite på hur mycket vi ska lägga på kakel, tapet, golv osv, det blir nog bra det.

Jag o Linda har varit på Kakeldax o kikat lite mer på klinkers. Det jag blitt kär i kostar 619 kr/kvm... (på REA)
vilket innebär att budgeten redan rasat, men däremot har jag hittat kakel för 129kr/kvm.... så då skulle
det jämna ut sig.. men jag ska leta vidare. Kanske hittar jag nåt extra unikt i någon butik jag inte vet om ännu, förslag??? Ska faktiskt till Bauhaus o titta, där har de klinker till rimliga priser. Fast den butiken vet jag ju om.
Har du något förslag på Kakelbutik med bra priser?
Helst av allt skulle jag vilja ha marockanskt klinker, i nån ljus färg, men det kostar 995kr/kvm, så det går bort, så vida lottovinsten inte infinner sig i helgen....

Dagens bilder;

Framsidan ^


Hängränna på plats ^


Bild ovanifrån ^


Köksfönster ^

 
Husets baksida, målad med ett lager färg^


En gavel ^


Blivande matrum (vit panel tror jag det blir på väggarna) ^


Del av vardagsrum och sovrum/gästrum/lekrum  (längst bort) ^


Takstolar ^


Vårt blivande kök. Längs väggen närmast blir det kyl o frys... ^


Det var allt för idag!
Tack o hej!

Kommentarer
Postat av: Milla

Centro i arninge har mycket fint! Kika där!



Vad fint det blir:) Nu är vi hemma igen så en liten fika till helgen kanske kan hinnas med!



Kramen

2010-08-18 @ 18:02:08
URL: http://www.migranmamman.blogspot.com
Postat av: Sanna J Rehn

Puss o tack! Då ska jag åka dit en sväng!

Var på Bauhaus o K-rauta o de har ju oxå klinker till hyfsat pris....

Jobbar i helgen, men vi kan ju höras, har ju peppisar ;O)

Kramkram

2010-08-18 @ 20:45:03
URL: http://familjenrehnshusbygge.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hehe skulle just tipsa om Centro men wify beat me to it ser jag! :) Får jag oxå smaka peppis eller?

2010-08-19 @ 00:15:25
Postat av: Angelica

Köket kommer bli superfint!

2010-08-25 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0