Det positiva tänket tryter vid 18-tiden.....

Sanna............

Nu har vi bott här i baracken i 4 dagar o det börjar kännas som hemma nu.

På morgonen är humöret på topp, jag går upp typ en halvtimma innan peter för att hinna ta en kopp kaffe o springa på dass, kan ju inte gärna lämna 2 små barn, den ena vildare än den andre, ensamma inne i baracken medan jag springer ut. Så då går jag hellre upp i tid o kan ta det lugnt den tiden på dygnet. Så skönt!

Sen vaknar barnen runt 8-snåret o då äter vi frukost o humöret är riktigt gott o tålamod finns det väldigt gott om... vad gör det att vi inte har rinnande vatten lixom?? Vi grejar det, såklart!
Efter frukost är det dags för tvättning o påklädning o sen hitta på något som barnen tycker är kul...

På eftermiddagen börjar det bli lite kinkigt, iallafall om inte elias sovit något på dagen o då får stella sina tjuvnyp o jag är "dumma mamma", det spelar lixom ingen roll vad jag gör för jag är ändå "dumma mamma". Hahahaha!
Så ska man försöka komma på nån middagsmat för dagen. Veckomatsedel är verkligen toppen, men det var ett tag sen vi hade nån o nu går det ju inte att storhandla eftersom våran kyl är likastor som en ugnslucka typ.

Här börjar sanna bli lite trött o grinig.....

Så ska maten lagas o barnen vill såklart ha min uppmärksamhet just då, det slår lixom aldrig fel. De har lekt hur bra som helst på dagen men när maten ska lagas, då jäklar önskar man att man vore en bläckfisk eller att man vore klonad åtminstone.
Så kommer peter hem o vi äter o sen är det dags för D I S K E N.... idag var det min tur o i morgon går jag ner på centrum o köper plastbestick oxå! Finns det engångskastruller???

På kvällen när barnen är tvättade o färdiga för natten är allt positiva tänkande som bortblåst, tanken är tom typ. Inte tanken man tänker utan tankEn. Önskar ibland att man kunde köpa tålamod i en affär, förstå att kunna bunkra upp o bara hämta när det behövs. Det skulle va så jäklarns bra!!!
Elias brukar, när vi bakar chokladbollar, säga; "mamma, NU har jag tålamod, får jag ta en "pekladboll" då?
Lilla gobiten!!!

Jaja, sen när det är dags för mig att tvätta mig, o f t a s t duschar jag hos mina föräldrar men som idag, orkade jag inte åka dit, så då blir det koka vatten o fylla baljan o tvätta fejan där. Min hy har aldrig varit porslinslik men nu är den så L Å N G T ifrån porslin man kan komma. Jag är snarare som en putsad fasadvägg... Känner min vacker! NOT! Armhålorna tvättas med barnens tvättservetter................
Här tänker jag inte längre några positiva tankar kan jag erkänna. Fast jag önskar jag kunde göra det, men jag gör det inte. De tankar jag tänker är NEGATIVA! Jag ska bli bättre på det, tänka positiva tankar! Jag SKA tänka positiva tankar HELA dagen imorgon!! HELA!! H E L A! Så! Det är ett löfte! Hoppas det inte regnar bara.....

Bygglovet har inte kommit, mer säger jag INTE!

Hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0