En blindtarm fattigare, rapport från DS...

Gissa vem som skriver?

Den här bloggen handlar fasen mer om mig, mitt alter ego, än om husbygget. Fast det har ju ändå inte kommit igång än så det känns som det kvittar... Bygglovet, hallå! Var är du? Jag har ju spikat upp en brevlåda o allt, bara för att du, lilla efterlängtade bygglov, ska läggas i där. Men icke!

I förrgår kväll fick jag skit ont i magen! Igår fick mina föräldrar komma o hämta barnen hos oss så jag kunde åka in till Danderyds akut. Jag hade ont, men inte sååå ont, så jag körde dit sjäv.
Det gick jättefort med undersökningen o allt o läkaren sa att det var en cysta som spruckit vilket gör jätteont.
Med den vetskapen for jag hem, tog ett par alvedon o la mig p¨å soffan.... Värken tilltog....
Peter kommer hem o vi sätter oss i bilen för att göra klart husaffären, men på vägen till haninge har jag så ont att jag blir avsläppt på DS igen. Jag stapplar in på akuten o dimper ner på en stol. Fram kommer en vänlig kvinna o ser på mig o undrar om jag inte ännu fått hjälp (det är samma kvinna som tagit emot mig på morgonen). Jo, säger jag, men jag är tillbaka. Kan inte gå, stå, ligga eller sitta.
Får en brits! Tack!
Kan ändå inte ligga. Men ändå.
Blir undersökt igen o samma sak konstateras. En cysta som spruckit, ofarligt, men smärtsamt.

Får Dexofen, alvedon o en kräkpåse! Mår så jäkla illa nu o kan fortfarande inte hitta nån bekväm ställning.
Efter 6 timmar undrar en läkare om jag vill prova morfin! O för tusan, det är ju fredag lixom!!
Nu har jag så ont, det känns som om jag har haft en enda ihållande lång födslovärk i 6 h. 
Morfinet är en dröm!!!
I ca 20 min, sen behöver jag mer o mer o mer. Smärtan vill inte ge sig. 
Skickas till en ny, annan undersökning, o DÄR konstateras att min blindtarm är inflammerad!!
BORT MED DEN!

Nu ligger jag här, på Danderyds sjukhus, nyópererad, en blindtarm fattigare. Känns helt ok, förutom att planet till Teneriffa går 08:30 imorn, utan mig, som det verkar............ BAJS!!!

Peter sitter här brevid o vi inväntar läkarbesked. Vill bara att de ska säga: ÅK, eller ÅK INTE. Inte säga; Du gör som du känner, det är ditt beslut, men tänk på att du är nyopererad.
Jag kan inte besluta! Jag är en liten obetydlig patient, bestäm åt mig snälla!

Återkommer!
SANNA 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0