Lillstugan rivs....

Lördag..... o Sanna vid datorn tillsammans med en godispåse för 8,65 kr/hg. DYRT! Så nu tar jag EN godis i taget o verkligen k ä n n e r smakerna i munnen... NOT! Hahahahah, jag äter som jag brukar, groffgroff....
Kosta vad det kostar!

Idag iallafall har peter o min far börjat riva lillstugan som ingick i köpet av tomten. I den här kommunen råder eldningsförbud, vi eldar i tunna. Tänkte på det idag. Det råder eldningsförbud, men man får ju elda i grillen, i öppna spisen, i kaminen, i bastutunnan (om man har en sån, så vi borde ju inte vara lagbrytare som eldar i en tunna, eller???? Om vi bygger väggar runt om lite provisoriskt då o kallar det bastu? Får vi elda då???
Jaja, ingen har hittills klagat o grannen eldar oxå.....

Jag o barnen gick en promenad i morse o pumpade vagnens däck o handlade lite korv till lunch-grillningen. Premiärgrillning!!! GOTT!
Grannarna var över o fikade.
På kvällen orkade ingen laga mat... så vi köpte pizza.... Vi är så nyttiga!!!
Sen duschade vi hos mina föräldrar o nu är vi hemma o peter nattar elias.

Jag läste min barndomsbästis Millas blogg för första gången idag: migranmamman.blogspot.com och där har hon en bild på en SKITASTOR spindel som fanns i deras garage, I SVERIGE, I VALLENTUNA, GRANNE MED OSS!!!
Allvarligt talat, den var verkligen STOR O JAG FÅR PANIK! Jag har lixom fobi för  s m å spindlar... bebisspindlar! o den här var mastodont!!!!!!!!!!!!En jätte!!!!! Jag skulle, på allvar, få panik om jag träffade på en sån här.... o risken är nog tyvärr stor eftersom vi bor i en jävligt otät barack. Hur ska jag bli av med min fobi??? PROBLEM!!!!

nu ska jag försöka få upp rumpan ur soffan o ändra kanal på tv´n.... fjärrkontrollen har stellapella dreglat sönder, förstår inte varför ALLTING ska i munnen på den tösen, ALLT utom makaroner, ris o annan mat (förutom barnmatsburkar) . Lägger man en makaron framför henne så börjar hon grina, HAHAHHAHAHAH!! helskön!

Peter har skrivit ett inlägg nu, fast det är inte klart, så det ligger i utkastet, tror han hann skriva 2 meningar, men det är ju älltid nåt, hahahaha! Kanske publicerar han det snart......

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0