Sanna eller Sussie?

Det här inlägget är helt onödigt egentligen, ganska larvigt o högst personligt, men jag vill ändå skriva det, så får jag se om jag publicerar det eller inte.

Det känns superfånigt att skriva det o jag vet fasen inte hur jag ska börja ens. Egentligen borde jag se det så som "kärt barn har många namn" men jag ser det inte så.

Nämen usch det är så fånigt, men nu skriver jag bara.............

I 10 år har jag kallat mig själv Sanna. Jag heter Susanna, är döpt till det. Mina föräldrar valde det namnet till mig när jag var bebis, precis som jag o min man valt namnen åt våra barn. Jag tycker namn är viktigt, det ska passa ihop med människan. Egentligen tycker jag inte om smeknamn, men det blir ju oftast så om man har ett långt namn men vi har valt namn till våra barn och kallar dem det de är döpta till, inga smeknamn. Då hade vi döpt dem annorlunda.


(resten av texten som jag skrivit o sparat försvann, blir så less, hade skrivit skitmycket o nu orkar jag inte skriva om allt så nu blir det kortfattat till punkt.)

Jag har alltså kallat mig själv för Sanna länge nu och vet inte när det ändrades från sussie till sanna. Har alltid presenterat mig som Susanna o då har det väl bara kortats av till Sanna. Jag gillar det. Det är fint.

Jag har vuxit ur Sussie.
Men jag är samma person.
Mina barn, familj o släkt känner mig som sanna.
Jag vill bli kallad det, för jag tycker det är fint!

Vilken bra husbyggarblogg det här är. Måste ju vara väldigt inspirerande;O)
Snart, snart, snaaaart, kommer den handla om grunder, panel, tapetprover, spisar o målarfärg o spik!!!!

Hej// EGO-SANNA


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är ju en av dom i ditt liv som envisats med att kalla dig för Sussie. Du kallades det när vi lärde känna varandra. Jag har inte kallat dig det av ren envishet utan min tunga och mun formar namnet "Sussie" på ren reflex. Fast nu har något hänt!! När du och Stella kom hem till oss på Almas kalas sa jag till Alma att nu kommer Sanna och Stella. Min tunga och mun börjar vänja sig!!! Det du! Sen fattar ju inte dina barn vem jag menar när jag säger Sussie till dig... Och hur kul är det.... Jag tror det kommer bli värre att omvända de personer i min omgivning som lärde känna dig som Sussie men inte träffar dig så ofta numera. Min mun och tunga skall fortsätta att säga SANNA. Du har faktiskt hetat Sanna i min telefonbok sen ett bra tag tillbaka.... Allt för att vänja mig.... Men ha tålamod med mig om jag skulle säga fel. Som sagt på reflex... Snart kommer pojkarna hem! KRAM

2010-04-19 @ 19:43:49
Postat av: Anonym

Tack hjärtat!

Såklart jag vet att du inte kallar mig sussie på pin kiv, men jag uppskattar att du försöker ;O)

Puss! Älskar dig!

2010-04-19 @ 19:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0