Lördag 10-08-14

Det är lite mer än 2 månader kvar i baracken om allt nu går enligt planerna! Vilken känsla!!!!

Började dagen med en promenad. Kvalmigt, trots att klockan var halv sju på morgonen.
Sen blev det snabbfrukost och på med målarkläderna. Idag ville jag ut o göra något. Så vi bytte, jag o Peter, jag "tog hand" om bygget o han om barnen. Jag kan ju inte så mycket om hur man bygger hus direkt, men måla kan jag! Så det så!!!! ;O)

Målade en o en halv gavel med första lagret färg. Imorn ska jag fortsätta. På förmiddagen. På eftermiddagen jobbar jag. Började jobba idag. Det var lugnt på jobbet. Och varmt. 29 grader. Då går inte hjärnan på högvarv direkt, men som sagt, det var lugnt idag. Inte många som är shoppingsugna en varm lördag som denna.

Min skola börjar på måndag. Jag är rädd att jag tagit mig vatten över huvudet. Desktop Publishing. Vad ÄR det egentligen? Man jobbar med Photoshop, InDesign och Illustrator. Hjälp! Allvarligt! Hur ska jag klara detta??? Samtidigt som vi bygger hus. Väntar barn. Bor i barack. Jag har bara tittat på programmen jag ska jobba i. Jag har oxå beställt studiematerial för 1700 spänn. På engelska. WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Scared to death. Faktiskt!

Men så dyker tanken upp; tänk om jag verkligen klarar det då? Jösses vad glad jag skulle bli då!!!! Jag ska kämpa. O huset kommer ju bli klart. Det är "bara" två månader kvar. Nästa helg kommer Peters pappa ner o hjälper till. Det är välkommet. ALL hjälp är välkommen!!!

Jaja, nu kommer lite skymningsbilder på huset, ska försöka hinna ta kort i dagsljus imorn;

Det är ju så vackert så man kan gråta ;O) ^


En halvmålad gavel ^


En målad gavel med första lagret färg. Ett till så är det klart! ^


En husknut och så.... Fint som snus! ^

Nu gör vi lördagkväll! Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0