Måndag 2010-08-09

Idag går många tillbaka till vardagen igen, efter semestern, med jobb o sånt.
Vår vardag fortsätter med husbygget!!! :O)

Imorn börjar Elias på dagis igen efter sommarlov. Tror han kommer tycka att det är kul att få leka med kompisarna igen...
Stella får vänta med dagis till oktober.
Jag börjar plugga på måndag, om en vecka... Ska bli kul, spännande o lite nervöst.

Idag har det spikats panel mellan riktiga ÖSREGN-skurar.

Min klocka ringde kl 06 och två snoozningar senare var jag uppe o påklädd för en morgonpromenad. Måste ut o gå och bästa tiden är på morgonen, då är det gjort lixom, det är så förbaskat skönt!!! Jag springer egentligen hellre, men med en stor kula på magen o ett ANTAL extrakilon både här o där är det inte så lätt. Får vänta till bebben kommit ut, men nästa år blir det både vårrus, midnattslopp o tjejmil, det är ett löfte!!!!!!
 
Jag, barnen o mormor tog sen en sväng till Arninge på fm o shoppade lite, efter det har vi varit ömsom ute, ömsom inne hela em. En fikapaus hos grannen o sen lek i vattenpölarna till ungarna var helt genomvåta. Det gick att hälla ut vatten ur stövlarna och galonisarna var onödiga idag för båda barnen var dyblöta in på bara skinnet!! Men de hade roligt!!!!

Varma mackor till middag o en liten cykeltur som avslut på dagen.

...o så lite bilder.....

Barnen på vårt sommarställe i Finland i somras ^


Elias badar i Kangasjärvi i Finland ^


...o Stella med ^


En o annan glass har det ätits i sommar, även här i stugan i finland!! ^


Fönstren i baracken funkar lika bra som klättervägg ;O) ^


Ibland har nöden ingen lag..... ^


En sån här hade vi inne en kväll, utanför toan...  uäk!!!^

O så DAGENS bilder;


Vattenpölar fanns det gott om idag efter alla skurar...^


Plask o lek...^


DAGENS JOBB ^

Så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0