Tisdagen den 24/8

Jahapp! Idag har jag o Stella varit till Bauhaus o kollat klinkers...igen, Köpte 2 provplattor a´150 spänn styck! Det var ju ett kanonpris det, med tanke på att en hel kvm kostar mellan 229kr o 299kr. Jag fick 2 plattor för 300. BRA KÖP!?!? Hahaha. Fast man får lämna tillbaka dem inom 60 dagar!

Peter o pappa har jobbat på som vanligt! Lite varvat ute o inne. Det har ju regnat lite till o från idag.

Jag har sökt praktikplatser där jag får använda mina ännu icke existerande kunskaper inom Photoshop, Indesign och Illustrator. Har fått två nej-svar. Det flyter INTE på just nu! :O(  Blir lite lätt stressad av att inte hitta nån praktik, men å andra sidan fick jag ett mail av min handledare på skolan där han skrev att man även kan frilansa och göra ett reklamblad el liknande åt nåt företag eller privatperson, dock inte sig själv. Så jag ska höra med några stycken om jag ska göra ett reklamblad, som de sen inte behöver använda, om de inte vill.

Men nu slänger jag ut en tråd även här;
VET DU NÅN JAG KAN PRAKTISERA HOS, SOM ANVÄNDER ADOBE PHOTOSHOP; ILLUSTRATOR O INDESIGN???
Det handlar om 2 ynka veckor o hör o häpna; jag kan koka kaffe oxå ;O)

Elias ville sova över hos mormor o morfar inatt. Gullungen, så där är han nu. Saknar honom.

Lite bilder;

Här är ett klinker som har samma struktur som sten, skrovligt o ruffigt, ja som sten...Hmm, tog hem en sån platta, men vet inte, kanske blir FÖR ruffigt o kan nog kännas lite "utomhus"......


Det här gillade jag, men tänk BORT den svarta fogen. Det är en matt yta o den är lite ojämn. Risken finns att det samlas en massa smuts i ojämnheterna, men det är väl smällar man får ta. Lite små plattor, men de fanns inte i större storlek.


Gillade det här oxå, fast det var lite ljusare, vi har tittat på grått o vi har tittat på ljusbeiget. Den nyansen som jag v i l l ha i beiget verkar inte finnas. Jag har en bild i huvet som det ska se ut, men som sagt, har inte hittat det i verkligheten. Grått är ju oxå väldigt fint o tidlöst. Vi hade det i Tyresö, men då sa jag att jag ångrade att jag tog grått o inte beiget.... Hmmmm. Smaken växlar ju hela tiden på mig verkar det som. Inte lätt det här......


Kakel till köket.... där blir det även pärlspont!

Nu lite husbilder;


Plåten på entrétaket nästan färdigt! Tack plåt-Matte att du hittade ut till oss även i Vallentuna ;O)


Fodren runt fönstren målade med ett lager vitt! Lite plåtar saknas bara....


Elias o Stella springer i IP-spåret som går precis utanför vårt hus!! Lovely, längtar till jag kan ut o
s p r i n g a  igen!!!!

Nu dyker vi istället ner i godisskålen, i väntan på Fångarna på fortet!
Hejsvej!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!Vi är på gång att ska bygga hus och har nog bestämt oss för Fiskarheden:) Hoppas du vill skriva till mig och ni är nöjda och allt som ni varit med om :) Roligt att följa din blogg och se hur fint ni får det!

Karin i Karlstad

2010-08-27 @ 21:29:59
URL: http://shoegalnogg.blogspot.com/
Postat av: Sanna J Rehn

Hej Karin!!



Vad roligt att du läser bloggen! Har varit lite dålig på att uppdatera sista veckan! Vi är supernöjda med Fiskarhedenvillan!! Vi bygger ju själva och inte på entreprenad, så vi har ingenting att klaga på! Vi har Tobias som säljare och han är proffsig, duktig och engagerad! Vad ska ni bygga för slags hus ska ni bygga??

Hälsningar

Sanna

2010-08-29 @ 18:52:37
URL: http://familjenrehnshusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0