Söndag 10-08-22

Ännu en vecka har passerat och en helg tillända!


Peters pappa kom hit i fredags och har hjälpt till denna helg. Tack! Det var verkligen behövligt, speciellt nu när takpannorna skulle upp! Pappa har oxå varit här o hjälpt till. Mor min har hjälpt till med barnen. Jag har jobbat o pluggat. Så all hjälp denna helg har varit uppskattad!!! Som hjälp alltid är förstås!

Nu är nästan hela taket på plats och det ser ut som ett hus! Glad att vi valde svart tak och att vi bytte till vita hängrännor i sista sekund. Det blir snyggt!

Jag impulsköpte en fåtölj med tillhörande fotpall idag. Som jag sagt tidigare så verkar min lön oavkortat gå tillbaka till företaget. Haha, men fåtöljen kommer passa sååå bra i burspråket.... ;O)
Längtar till den står där!!

Orkar inte skriva mer, tröttmössa!





Baksidan med tak oxå! Lite jobb kvar på utsidan. Ca en vecka, sen blir det invändigt jobb resten av tiden. Och sen får vi bo i vårt hus!!



Vår nya fåtölj, fast vår är ljusgrå!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kikar in vad Ellas fd dagiskompis familj har för sig. :) Hittade hit via Elin Lindströms facebook. (om du undrar)

Fint hus ni bygger! Hoppas allt är bra med er.

Hälsningar, jenny (Ellas på Trollsländans mamma)

2010-08-23 @ 21:35:42
URL: http://ellamartinson.blogspot.com
Postat av: Sanna J Rehn

Hej!!



Vad kul att du kikat in på bloggen! Hur är det i Tyresö då? Elias trivs bra på sitt nya dagis, men han saknar nog det gamla ibland... :O( Vi trivs bra här men längtar (mest jag) till att huset är inflyttningsklart!!



Ha det bra, nu ska jag kolla din blogg ;O)

//Sanna

2010-08-24 @ 19:14:44
URL: http://familjenrehnshusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0