Dag 36!!!

Men vad varmt.......!!!!!! Idag var det segt på bygget ;O), med all rätt. Det var så kvavt. Man svettas ju bara man tänker. Ändå är ytterligare några fönster på plats. Det var ett väldigt kånkande för att få upp dem på övervåningen, för de är ju inte lätta precis, men fint blir det. Har sagt det förr, o säger det igen, är sååå stolt över min man!!

Lite gips sattes oxå upp så nu är nästan hela nedre delen gipsad. Längtar till panelen kommer upp, det kommer bli kanon!!!

Tog upp barnpoolen till altanplattan o satte upp ett parasoll där (ingen paviljong, haha). Men jag tror barnen tycker att poolen är för liten (o det ÄR den) så jag köpte en ny idag, en billig o större, på Willys. Tyvärr orkade ingen bidra med sin lungkapacitet för att blåsa upp den, så imorn ska jag höra om grannen har en pump.

Annars har vi inte gjort mycket idag, varit hemma o såsat. Åkt en sväng o tittat på ett annat Fiskarhedenhus som de bygger i närheten. Fint. I bilen är det svalt o skönt. Jag sa till Peter att om vi klarar att bygga lite under budget så kanske vi har råd att bygga pool oxå (o fladdrade lite med ögonfransarna). Ett GARAGE blir det, fick jag till svar. Haha! Ska välja BILLIGA tapeter, kakel o golv till huset ;O) så blir det nog pool oxå ;O) vi får väl se!!!

Dagens bilder;


Alla fönster på plats på framsidan^


Baksidan gipsad o fönstren på plats, bara altandörrarna saknas ^


Stod i hallen o tog kort mot vardagsrummets burspråk^


Nu kommer jag inte skriva så mycket på ett par veckor, jag o barnen åker på semester imorn o lämnar peter hemma så han får bygga i lugn o ro (eller bygga på som f*n ;O)
Kanske han får ett ryck o uppdaterar bloggen nån dag, annars får ni hålla er till tåls till jag kommer hem, men då lovar jag att återigen uppdatera dagligen så ni får hänga med på vad som händer. Kommer själv vara ruskigt nyfiken på vad som händer när jag är borta!!! Wiiii spännande. Om 4 månader ska huset stå helt klart!!!

Ha en riktigt skön sommar nu!!!

Kommentarer
Postat av: André och Jessica

Hej,



Det var roligt att läsa er blogg, framförallt för att vi känner igen oss. Sålde också vår gamla villa som vi renoverat och byggt om, kändes vemodigt att sälja. Vi fick dock tag på en hyreslägenhet som vi kan "övervintra i". Måste säga att ni kommit långt på kort tid. Haninge kommun säger att man i snitt får vänta 10 veckor på bygglovet!!! Vi sålde i februari och tror vi kan flytta in i vår Morkulla till våren?



Dessutom har ni byggt ut baksidan som vi kommer göra!



Lycka till, Jessica och André

2010-07-12 @ 22:21:16
URL: http://familjenpalmblad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0