Fredag 10-07-30

Även idag vaknade Lillan med 39,6 i temp..... AAAAAAAAAAARGGG! En dag till i baracken då.....
Hon var pigg som alltid ändå, en annan skulle ju vara helt däckad i det läget, men inte hon inte!!!

Vi bestämde oss ändå för att åka en sväng till Flügger för att inhandla färg, bilen är trots allt den svalaste platsen att vara på just nu, så sagt o gjort, in i bilen o iväg. Sen blev det en snabbis till Coop för att inhandla nya DVD-filmer till barnen (o mamman som tröttnat på samma Pippi o Mumin). 4 st blev det och sen kunde vi uthärda även denna dag i baracken.... Fick inte ut Elias ens när Stella sov middag, men jag propsade inte idag, för jag är trött just nu. Tror det är en blandning av graviditet o tristess.

På em kom min syster o hennes man på besök, så då blev det pizza!!! Älskar besök!!! Stella kändes svalare på em, men nu på kvällen var tempen över 39 igen...... SUCK!!!

Nu nattar Peter henne, Elias äter kvällsmacka o sen blir det godnatt även för en stor Bus. Jag ska ut o måla!!!!! Behöver verkligen göra någonting kreativt, även om det bara är att stryka på färg på huset..... börjar verkligen lessna på baracken. MEN.. vi har bott här mer än halva tiden nu. Och första tiden var vi utan rinnande vatten.... FATTA!!!!! UTAN VATTEN O TOA!!!! Jag är mer än stolt över oss.

Nu ska jag försöka få vår son att lugna ner sig en smula o sen måla o fota dagens jobb som jag lägger upp senare ikväll (eller imorn)......

HeJsÅlÄnGe!!!


.....lite målning senare....

Det är för mörkt för att fota nu. Har målat lite o jag tror att vi köpte fel färg. Hmmmm... kan vara så att vi blandade ihop färgburkarna, eller så mörknar färgen när den torkar.... det spelar ingen roll för det blev inte färgen med rosa ton, utan den ljusare varianten av den vi nu skulle ha. Men det blir fint hur som o jag hade ändå beslutsångest över om vi valt rätt. Nu blev det vad det blev o fint ändå!!!! TUR DET! Peter är ute fortfarande men jag gav upp när jag målat hela nedre delen på en långsida. Gör man bara lite varje dag så; är mitt nya motto!!!!!

Nu ska jag duscha, sen blir det lite TV innan sängen hägrar!

Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0