Dag fem..........

Dock inte BYGGdag fem, bara dag fem med regn, regn, regn o regn.....
Normalt sett brukar inte lite regn hindra mig från att ta en morgonpromenad, men imorse lät regnsmattret mot barack-taket så rogivande att jag helt enkelt bara låg kvar o njöt.... Njöt av att höra regnet, min sovande familjs andetag o det varma täcket!! Lycka!

Det blev inte mycket jobb idag. Vi åkte mest runt o fixade med saker. Tog en thailunch och sen tvättstuga.
Lämnade in vagnen igår o idag var den klar, för 150 spänn har jag en körduglig vagn. Skönt att den gick att fixa så billigt!!! Här ska promeneras!!! (fast det gör jag ju ändå)

Fick tillbaka min ansökan idag (har sökt en receptionistutbildning till hösten, tagit tjänstledigt o allt...) och den blev INTE beviljad....AAAAAAAARRRRGGHHHHH! Fick en sån klump i magen, paniiiiik. Jag K A N inte gå tillbaka till mitt jobb i Tyresö, det är alldeles för långt bort för att pendla. Jag vill jobba på kontor med normala arbetstider....
Motiveringen till att jag inte blev antagen var för att jag har en treårig utbildning redan..... Men den är 14 år gammal o VAD har jag att sätta emot alla nyutbildade unga människor som ska ut på arbetsmarknaden??? En 14 år gammal gymnasieutbildning. Jag kommer inte ens ihåg alla ämnen och det känns lite som att gymnasieprogrammen är lite uppdaterade idag mot 1996.... eller??? Jag kan ju inte ens officepaketet? Vad är det för jäkla paket då? Ett litet vitt med gröna snören eller??
ALLVARLIGT!! Låt mig läsa vidare o få ett bra jobb så jag kan försörja mig o min familj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har iallafall, vänligt såklart, överklagat beslutet. Så håll tummarna.
Ska kolla runt lite nu o se om det finns nåt annat jag kan läsa...... PANIIIK! 

Får väl ta skattepengarna o betala nån utbildning, men vad ska jag då läsa för något, det MÅSTE lixom vara på distans....

Jaja, nu ska jag tröstäta lite godis, det är ju ändå fredag!!!!

TREVLIG HÄLJJ!!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0