Dag fyra!

Jösses vad gott vi sov allihopa inatt. Vi var nämligen till Jysk igår o köpte rullgardiner till vårt sovrum. Varför har vi inte gjort det tidigare?? Jaja, det var riktigt skönt och det tog emot imorse när jag skulle gå upp för min dagliga morgonpromenad (har "avancerat" till stavgång, såååå tantigt, men såååå skönt o dessutom går jag så tidigt så det är inte många jag möter o behöver skämmas inför)

Efter frukost åkte jag o Stella till Willys o handlade, sen till Babyland o lämnade in min skitvagn som drar åt höger... Det har jag inte berättat om ju, inte jätteintressant men ändå. Jag köpte en vagn på Blocket för nån vecka sen o den skulle vara i "gott skick". Jag provkörde den inte speciellt mycket utan bestämde mig när jag såg att den såg hel o relativt fräsch ut, 800 spänn, billigt!!!!
Men när jag satte stella i den så hölls inte ryggdelen uppe, utan hon ramlade till ligg-läge HELA tiden. AS-IRRITERANDE!!! Dessutom så drar vagnen åt höger. Jag ringde till tjejen som sålde den och ursäktade mig väldigt mycket (tycker att det är SKITjobbigt att ringa o klaga, får svettningar o usch) men kände att jag var tvungen att fråga om hon visste att vagnen inte gick att ha som sittvagn och tjejen utbrast i ett: NÄMEN GUUUD det glömde jag att säga! Jaha, tyckte jag, men kan du ta tillbaka den då eller göra något på priset?? Den drar ju nämligen hela tiden åt höger oxå, så några långpromenader är det ju inte tal om, tyckte jag. Tog hon tillbaka vagnen eller ens gjorde något på priset??? NÄE! AAAAAARRRGGGHHHHH!!!! Blir såååå less! Visst det är min undersökningsplikt, men säger man att vagnen är i fint skick så ska den väl vara körduglig o en sittvagn ska väl ändå gå att sitta i??? USCH PÅ DIG HELEN I ENEBYBERG!!!!!
Nu har jag iaf lämnat in vagnen på Babyland o hoppas innerligt att de kan fixa den o helst inte alltför dyrt... PLISPLIS!!!!

På em var vi på sommarfest på Elias dagis, med picnic, tårta o kaffe. Jättemysigt!!! Glömde skriva om hans kommentar när jag hämtade hem honom i tisdags. När jag kom in på dagis sprang han till mig, gav mig jordens kram o sa; Va roligt att DU kom!!!!!!!! Mitt hjärta smälter!!!!!

Nu till dagens bygghändelser;
*Utedasset är helt väck, Jippiiii, och kört till tippen!
*Kommunen har varit här o satt ut stolpar där husknutarna ska vara.
*Resten av grundmaterialet har kommit!

Nu är "vår" grävmaskinist tyvärr ledig i 2 dgr så nu blir det lite stilltje tom måndag, men då ska det yras damm igen :O)

Peter har dock ringt till Janne o han kommer o hjälper till vid husresningen 30 juni. Dessutom kommer min gudmor o hennes man ändå från finland i slutet på sommaren o hjälper till. Love my relatives!!!

Dagens bilder;









Godnatt!!!


Kommentarer
Postat av: Milla

Jävla hagga. Jag följer med dig och lämnar tillbaka skiten. Hon kunde väl åtminstone låtsats att hon inte visste om att den inte gick att sitta i!!!!!Mattias blev skitirriterad oxå:) Fika i helgen då!



Kramen

2010-06-10 @ 22:07:23
URL: http://migranmamman.blogspot.com
Postat av: Sanna

Hej! Ja subba, verkligen!!! Jag vet var hon bor, moahahahah, en hudskit i brevlådan kanske;O), näerå. Lämnade in den på babyland o de fixade den för 150 spänn!! Så nu kan jag promenera med den, kanske ska passa på att sälja den vidare..... vill du köpa?? ;O) HAHAHAHAH! Ja fika i helgen, ta med familjen o kom förbi!!!

KRAMKRAM

2010-06-11 @ 20:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0