Dag Tjugoett då.

Igår var jag ju med Stella till sjukhuset på morgonen. Doktorn sa att om hon skulle få feber så skulle vi komma tillbaka. På kvällen igår känns hon varm, men eftersom hon hade lekt o stojat med Elias o Alma, så tänkte vi att hon nog bara är varm för att hon hållt igång hela em/kvällen. Men på natten är hon fortfarande varm....
Vi letar f e b r l i l t efter febertermometrarna, vi har två stycken som är såna snabba som man i princip bara stoppar in i rumpan o sen är det klart, men tror ni vi hittar dem eller?? Fasen vad vi letar, både här o där, men ingen temp, jo, en gammal som det tar 3 min att läsa av. Tillslut får den duga, vi måste ju tempa. Upp med lillstumpan o in med tempen.... ettusenett, ettusentvå, ettusentre....... i två minuter tempar jag o då är febern uppe i 39,5, så det är bara att packa skötväskan o köra iväg till sjukan igen. Klockan är 00:30.
Egentligen förstår jag att det inte är någon fara, jag tar bort bandagen o ser att såren ser fina ut, men när doktorn har sagt att vi ska åka in om hon får feber, då är inte jag den som säger emot....
Som t u r är får vi hjälp med en gång, vi slipper sitta o vänta nån längre stund. Doktorn tittar på såren, stella skriker o gråter så fort nån tittar på henne, sen tar de en snabbsänka som är helt normal, lindar om benen, allt medan Stella är helt förstörd av gråt :,O( stackars liten. Men det var iallafall ingen infektion i benen, så vi får åka hem igen. SÅ TRÖTTA!!!!

Idag fick vi sovmorgon. Barnen o peter sov till 8;30 o jag fick sova annu längre, till 11:00. Kan faktiskt inte minnas när jag sovit så länge.... Sen gick jag en promenad med Stella så hon fick sova lite till o väl hemma åt vi lite o sen la vi oss o sov... IGEN! Nu är jag sååå utvilad o inte alls trött när det snart är dags att sova igen, haha, men det är smällar man får ta ;O)

Vi har inte gjort mycket idag alls. Jag skulle ha tvättat idag mellan 19-22, så jag åker ner till mamma o pappa o går till tvättstugan, fast det finns 3 st o jag minns inte vilken jag bokat, så jag går till den ena efter den andra o inte nån har JAG bokat.... :O( Fast jag VET att jag bokat. Så irriterande!!! Så nu bokade jag en imorgon o nu VET jag absolut att jag bokat!

Nu ska jag duscha.
Det var den helgen det.
Hej!




Stella äter glass i Bovik!



....Elias med :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0