Dag tre!

Godis godis godis!! Sååå gott o det är ju ändå lill-lördag! Jag är en sån där "dålig" mamma som inte bara ger godis o glass åt barnen på lördagar, utan lite när som. Var på 3-årskontroll med elias (undrar om jag skrivit om det förut??) och då hade vi fått fylla i en blankett med en massa frågor om mat-, tv- och andra vanor. Först kryssade är jag i det jag "trodde" att sköterskan ville se, men sen tänkte jag att; näe så fasen heller; jag skriver det som är sant, att elias äter glass flera ggr i veckan tex (åtminstone på sommaren) att TV´n faktiskt är på en stor del av tiden som vi är inomhus (fast han sitter FAKTISKT inte och tittar på den, den är mest på som ljud, jag tror att han sitter max en halvtimme utdraget på hela dagen o det är SANT) så får jag ta baxningen när den kommer, OM den kommer... men det gjorde den inte! Jag har en skitduktig unge som gjorde EXAKT som sköterska sa, pratade på som bara den o var helt fantastisk denna stund. Jag var såååå stolt (gud, det känns verkligen som att jag skrivit om detta förut..... hmmm) Sen gör det faktiskt inget att han äter glass då o då, för vi är ute så mycket det bara går. Vi rör på oss hela tiden och har roligt!!!!

Okej, det var inget om byggdag tre det och jag vet inget om byggdag tre heller för att vara ärlig för jag har varit med Linda hela dagen, gått en promenad, ätit lunch OCH middag, druckit kaffe o varit i lekparken...

Men bara för att jag inte varit med så har det hänt saker, vad jag kunde se iaf när jag kom hem. Det har kommit mer grus och grunden har kommit!!!
Gubbarna fick klara sig utan min kokkonst idag ;O) och dt var väl inga hurrarop precis, men jag kan ju inte serva HELA tiden, det tycker inte jag iaf..... Men det enda de behövde göra var att sätta på ugnen och koka potatis, hur svårt är det???

Här är dagens bildbevis:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0