Tionde dagen på vårt husbygge!

Idag har varit en sån dag som jag, om jag vetat hur den skulle bli, skulle stannat i sängen. Eller, hmmmm, det kan jag ju inte, men jag hade kunnat stanna inomhus hela dagen o inte ens tittat ut.... fast det går ju inte heller....

Jaja. Egentligen var dagen inte så tokig, men jag sitter här med huvudvärk just nu o jag har råkat ut för skitmånga mindre glada människor.

Jag börjar dagen med en promenad i skogen som vanligt, solen skiner och mitt humör är gott!!!!
När jag kommer hem vaknar barnen o vi äter frukost och har gott om tid innan dagis.
Efter dagislämning åker jag o Stella till Solna Centrum för att träffa Irre o Cornelia, ser såååå fram emot det!
 
På vägen till Solna är det lite kö o bakom mig har jag en stor postlastbil, jag följer trafikrytmen men försöker hålla avstånd till bilen framför, typ en bil emellan, då TUTAR postlastbilen på mig!!!!!!!!!! T U T A R!!!! Det är inte så att jag kör sakta, jag kör lika snabbt som alla andra men postbilen sitter nästan som ett jävla frimärke i arslet på mig. Jag lovar, en femtioöring skulle inte ens få plats emellan. Jag blir så irreterad, men vad göra, jag kör på, sen försöker postis-per köra OM MIG I EN RONDELL!!!! Men det går ju inte, sen kör han ändå om mig men fastnar vid ett rödljus så jag kör förbi...... tänkte tuta, men räcker finger istället! Inte alls moget av mig, men jag kunde inte låta bli! Han såg nog inte ens, men det kändes bra.

Sen på parkeringen får jag betala 60 spänn för att stå i 3 timmar medan Irre betalar 35 för samma tid. Och dt bara för att jag inte läser ordentligt på skylten utan bara trycker på knapparna, där det står att första timmen kostar 5 kr, andra 15 kr o 35 för tredje. UTÖVER dessa tider får man betala 20 kr i timmen från timme 1 om man vill stå längre, helt jävla sjukt o jag FATTADE ingenting av vad jag läste förrän jag betalat klart. Ringer upp CARPARK eller vad de nu hette o det var en kille som svara o sa att jag nog skulle läst mer ordentligt innan jag betalade... AAARRGGGHHHH!!!

Väl inne i centrum går vi in en sväng på MQ o där råkar jag köra på en kille med barnvagnen för han backar PRECIS när jag går förbi, så det var oundvikligt. Jag utbrister; MEN GUD FÖRLÅÅÅT!! Verkligen förlåt, det var inte meningen!!! O han svarar SKITNONCHALANT; Det var min hälsena det. JAG; förlåt det var verkligen inte meningen. Han (har inte ens vänt sig om); det hoppas jag verkligen inte att det va!!

JAG HADE SÅN GOD LUST ATT BACKA O KÖRA PÅ HAN IGEN!! HÅÅRT!!!!  o med FLIT! Men det gör jag ju såklart inte.

Sen shoppar vi lite, jag o Irre medan våra döttrar sitter i sina vagnar. Vi hinner inte umgås nånting, så trist. Springer bara runt i affärerna lixom, man ska inte åka till ett köpcentrum om man vill umgås o prata, det lärde vi oss idag....

Sen på hemvägen somnar Stella i bilen och det är mer än en timme kvar innan Elias ska hämtas, så jag kör runt hela tiden för att hon ska få sova klart, Åkersberga-Brottby-Gillinge-Arninge-Täby Kyrkby sen dagis.....

Hämtar bus på dagis o åker hem, nu kommer huvudvärken.....
Lagar mat, äter mat, åker o handlar mat o på ICA råkar jag gå in i någons KUNDVAGN med min proppfulla, skit-tunga korg, jag säger förlåt till kundvagnen o får en fnysning till svar av kvinnan som använder vagnen. Hon står inte ens VID vagnen utan en bit därifrån o FNYSER!!!! VA??? Jag börjar nästan grina, vad ÄR det med folk idag?? Sen håller jag på att bli påkörd på parkeringen........

Kul!

Husbygget går framåt iaf!!!

Bilden från idag; Hamnade högst upp såklart,,, vad hade jag räknat med???

Elias o jag har iaf bakat chokladbollar idag! GOTT!!!

Hejsvej o gonatt!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Var på väg att tuta på dig idag men inte för jag var sur hehe.. (såg dig i folksamling på tomten i eftermiddags) Skitmänniskor finns det fan gott om du.. Du verkade pricka in sjukt många idag dock stackare.. Vi ses. :)

2010-06-16 @ 23:39:33
Postat av: Sanna

Hahaha, ja nu är det folk på tomten, så skönt att se andra jobba ;O) Ha det gott. Kram

2010-06-17 @ 13:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0