Okej, hur gör man här då?

Första gången vi bloggar, både min man Peter och jag!
Peter tyckte vi skulle starta en blogg om vårat kommande husbygge så då tog jag tag i saken.... som vanligt är frun den drivande handen, hahahaha!! (Peter; det var ett skämt)

Vet inte alls hur man ska lägga upp en blogg så den blir rolig och intressant, men får kolla runt lite och övning ger ju färdighet.

Peter får iallafall blogga på sitt sätt så bloggar jag på mitt, så blir det två synvinklar på hur vårt liv och husbygge ser ut.

Så här långt har vi kommit med vårt husbygge hittills;

*Nuvarande bostad i Tyresö sålt, men är fortfarande "vårt" i 3 v till så vi packar för fullt (mest jag; Sanna)
*Tomt i Vallentuna köpt
*Kontrakt med husleverantör skrivet och ritningar har vi själva gjort (ganska stolta)
*Bygglov inskickat med inte fått godkänt än :(     lite stressande just nu
*Arthur har varit och tittat på alla träd på tomten som han ska såga ner
*Sannas pappa o Peter har skottat fram en liten plätt så man kan ställa bilen där när man är och tittar på tomten
*Fortfarande skitmycket snö

Så, det var kortfattat, nästa inlägg blir nog bättre, nu ska jag kolla runt lite hur man ska göra sidan snygg oxå....

Hejsvej!
Vid pennan, typ, Sanna

Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att du bloggar! Skriver bra gör du också, det ska bli riktigt kul att följa er väg mot det nya huset!

KRAM

2010-04-02 @ 11:47:36
URL: http://enligtelliot.blogspot.com
Postat av: sanna

Tack! Det var roligt att höra! Välkommen är du att följa oss här!!!

Kramkram

2010-04-11 @ 21:41:37
URL: http://familjenrehnshusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0