Dagen då vattnet skulle kopplas in.....

Kort resumé av en dag som denna;

Börjar med att lämna Elias på dagis, sen åker jag, Peter o Stella till Uppsala för att äntligen hälsa på Maria på sjukhuset. Den kvinnan är värd all min beundran. Hon är en kämpe utan dess like, en fantastisk människa.

På em går jag o Elias till lekparken o leker en timme, sen Mc Donalds till middag, börjar tröttna på hamburgare nu dock.

När vi kommer hem från Donken med 2 supertrötta o inte alltför glada barn får Peter för sig att koppla in vattnet. Jag tycker, tro det eller ej, att det är liiiite onödigt eftersom vi ändå ska till Sandviken i helgen, så för min del hade vi kunnat vänta över helgen, men icke! Mitt i allt kvällsbestyr, som jag då tar, med huvudvärk som heter duga, kopplas vattnet in.

Jag blir ju givetvis superglad när det ÄNTLIGEN går att få vatten ur kranen o utbrister i ett litet glädjetjut!

Men säg det som varar,,,,, HAHAHAHAH! Jo men nu skrattar jag, men inte just då när det hände, kan jag lova.

Helt plötsligt hör jag hur det SPRUTAR ut vatten nånstans o det finns inte såååå många ställen i baracken där det kan spruta ut vatten så läckan hittas ju väldigt snabbt. Det är en packning till varmvattenberedaren som inte sitter fast o badrummet täcks så sjuhelsikes fort med vatten, flera cm hinner spruta ut innan peter hinner stänga av.
Sen finns det inte någon golvbrunn heller så vi börjar med att torka upp med vanliga disktrasor, men inser snabbt att det är fullkomligt lönlöst, fram med handdukar typ.... Så himla irreterande. Både mitt o Peters humör når botten!!! Men nu är vattnet upptorkat, Stella sover o Elias ska snabbt gå o sova. Peter pular med nåt i badrummet, vad vet jag inte, vet bara att jag återigen måste åka ner till mina föräldrar för att duscha o min huvudvärk är värre än nånsin. Hoppas Elias nattning går bra nu. Som pricken över i.

Lycka till Sanna!


Kommentarer
Postat av: Milla

Ha ha ha glad att jag inte var där med ditt humör;) Puss på dig! Men du din huvudvärk där låter inte kul och kanske lite för mycket........ingen grav. migrän eller nåt sånt skit:( Imorrn drar jag till Mallorca med barnen och hörs vi inte innan så hörs vi om en vecka och tar den där fikan! Eller så dricker vi bara vatten hos dig:))))



Kramen så länge!



2010-05-28 @ 09:22:17
URL: http://migranmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0