Torsdag 10-09-09

Hej!

Nu har det hänt grejer i huset :O)

Peter har satt upp nästan alla väggar på undervåningen, vi har äntligen köpt klinkers till hall o kök. Jag åkte til Kakeloutlet i Väsby i Tisdags och hittade ett som jag gillade, tog hem en platta så Peter fick se och han gillade det oxå. Priset var från början runt 800kr/kvm, på Outlet kostade det sedan 398 kr, men jag lyckades pruta ner kvm-priset till 259 kr eftersom vi tog rubbet :O) Haha, känns så bra! Det är ett ljusbeiget italienskt granitklinker 30x60 cm. Tror det kommer bli bra! Hoppas det. Eller, rättare sagt, det MÅSTE bli bra för nu har vi 49 kvm klinker!!!

O sist men absolut inte minst på listan på vad som hänt denna vecka; köket har kommit!

Vi har kommit fram till att vi kommer att behöva ett par veckors hjälp med bygget om vi ska bli klara i tid, så vi gick in på offerta.se och registrerade oss, imorn kommer en kille o ska se om hans företag kan ge oss ett handtag. Det är ju lite av en kostnadsfråga oxå. Min pappa har lunginflammation just nu, men nästa vecka kommer min moster o hennes man ändå från Finland för att hjälpa oss en vecka! Så tacksamt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har inte tagit några bilder förutom;

En vacker syn idag!!!

Imorn ska jag ta kort på huset invändigt!!!
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0